Jak wydawać mniej pieniędzy i zdobywać więcej klientów za pośrednictwem mediów społecznościowych?
Media społecznościowe zmieniają sposób, w jaki wchodzimy w interakcje z markami, zmieniamy i dzielimy się osobistymi przemyśleniami oraz budujemy społeczność. Firmy wkraczają do mediów społecznościowych w wielkim stylu. Często jednak trudno im przebić się przez hałas i pozyskać nowych klientów.
Z tego artykułu dowiesz się, jak wykorzystać marketing w mediach społecznościowych do generowania większej liczby potencjalnych klientów dla Twojej firmy. Pomaga również zrozumieć, w jaki sposób lojalność klientów działa w mediach społecznościowych, a także co robią niektóre firmy, aby zwiększyć zaangażowanie odbiorców w mediach społecznościowych.
Firmy bardzo chętnie korzystają z mediów społecznościowych, ale często trudno im przebić się przez hałas i przyciągnąć nowych klientów. Ten artykuł pomoże Ci dowiedzieć się, jak wykorzystać marketing w mediach społecznościowych do generowania większej liczby potencjalnych klientów dla Twojej firmy.
Po co wydawać mniej pieniędzy na reklamy w mediach społecznościowych?
Reklama w mediach społecznościowych osiąga punkt nasycenia. Rozwój mediów społecznościowych jako narzędzia marketingowego był wykładniczy, a firmy wydają na niego coraz więcej pieniędzy.
Problem z tradycyjną reklamą polega na tym, że trudno jest zmierzyć zwrot z inwestycji (ROI) w mediach społecznościowych niż w przypadku innych platform cyfrowych, takich jak optymalizacja pod kątem wyszukiwarek czy marketing e-mailowy. Bez możliwości dokładnego pomiaru ROI firmy wydają zbyt dużo pieniędzy na reklamy w mediach społecznościowych i czasami nie docierają do pożądanych odbiorców.
Wdrażanie strategii reklamy w mediach społecznościowych
Reklama w mediach społecznościowych zyskuje na popularności i stała się kluczowym elementem strategii marketingowych. Jednak tradycyjne środki reklamy mogą być kosztowne i nieefektywne.
Niedawne badanie przeprowadzone przez Deloitte wykazało, że wydatki na reklamy w mediach społecznościowych wzrosły do 27 miliardów dolarów w 2017 roku, co stanowi 180% wzrost od 2015 roku.
W dzisiejszych czasach firmy społecznościowe, takie jak Facebook i Instagram, zapewniają reklamodawcom różne sposoby prowadzenia kampanii. Firmy te oferują narzędzia, które pomagają reklamodawcom optymalizować ich treści pod kątem platform, z których korzystają, na podstawie danych o tym, jak ich odbiorcy wchodzą z nimi w interakcję na tych platformach.
Plusy i minusy płatnych reklam a darmowe media
Płatna reklama to forma marketingu, która ma swoją cenę i korzyści dla firm. Z drugiej strony, wolne media mają swobodny dostęp, ale mogą nie być tak efektywne.
Płatne reklamy mogą pomóc firmom skutecznie i skutecznie dotrzeć do osób, do których są kierowane. Obejmuje to dotarcie z przekazem do właściwych odbiorców, zwiększenie świadomości marki i ostatecznie zwiększenie liczby konwersji – użytkownicy rejestrują się w usługach lub kupują produkty po obejrzeniu reklamy z tego powodu.
Wolne media mają również swoje zalety: są bezpłatne; jest zazwyczaj bardziej angażujący niż reklamy płatne (ze względu na swój naturalny element ludzki); i jest o wiele więcej sposobów na wykorzystanie go niż płatne reklamy.
Jaki jest dobry zwrot z inwestycji w reklamy w mediach społecznościowych?
Zwrot z inwestycji w reklamę w mediach społecznościowych nie jest linią prostą. Gdy zwiększa się zaangażowanie użytkowników, należy spodziewać się również wzrostu przychodów.
Nie ma jednej uniwersalnej odpowiedzi na pytanie, jaki jest najlepszy zwrot z inwestycji w reklamę w mediach społecznościowych i różni się on w zależności od firmy, niszy oraz produktu lub usługi oferowanej przez Twoją firmę. Na przykład, jeśli działasz w branży hotelarskiej, możesz chcieć zainwestować w marketing influencer, a nie płatne reklamy.
Media społecznościowe ma prawie każdy, więc grupa odbiorców jest ogromna i co najważniejsze, grupowanie odbiorców jest łatwe i szczegółowe.